Drets en Protecció de Dades
A continuació t’informem del significat de cada un dels drets que la legislació en matèria de protecció de dades t’assigna, i et facilitem informació perquè en els puguis sol·licitar d’una forma àgil i senzilla per a tu, alhora que segura.
Pots exercir qualsevol d’aquests drets enviant un correu electrònic a doku@euskaltel.com o bé un correu postal a Parc Tecnològic Edifici 809 48160 Derio (Bizkaia). Amb caràcter general:
Si no ets client, només caldrà que ens indiquis el dret que vols exercir i alguna dada que ens permeti localitzar les dades personals a les quals et refereixes. Si necessitem alguna cosa més, t’ho farem saber.
Si ets client, pots utilitzar els formularis que hem inclòs en cada tipus de dret perquè et sigui més senzill. Ens has d’indicar el teu nom i número de DNI, i enviar-nos la sol·licitud des del compte de correu electrònic que ens hagis facilitat com a via de contacte amb tu, perquè puguem estar segurs que ets tu. Pots consultar quina és aquesta adreça o modificar-la des del teu espai privat de client o a través del nostre servei d’atenció al client. Si ens l’envies per correu ordinari, et contestarem a l’adreça on t’estem prestant els serveis, pel mateix motiu.
En algun cas relacionat amb el dret de rectificació i amb guies d’abonats, et demanarem que ens aportis alguna documentació més, per la qual cosa et recomanem que consultis primer la informació de detall del dret que vulguis exercir.
En cas d’actuar com a representant legal, hauràs d’enviar-nos còpia del document que reculli la representació legal i còpia del DNI del representant, en cas que no ens l’haguessis facilitat prèviament.
Dret d’accés: Quines dades estem utilitzant sobre tu?
En la Política de Privadesa de Clients o en la Política de Privadesa d’Usuaris que estan accessibles a la nostra web, tens informació de les categories de dades personals que tractem en cada procés, a més d’informació de detall. A més, si ets Client, en el teu espai privat trobaràs la major part de les dades que tractem sobre tu i podràs consultar-les i fins i tot rectificar-les.
En cas que vulguis accedir a una altra informació o a un detall superior, ho podràs fer exercint el teu dret d’accés.
Recorda que aquest dret és personal i que només el podrà exercir el titular de les dades sol·licitades. En el cas dels enregistraments de trucada, això inclou que només hi podrà sol·licitar accés el titular de la veu, sempre que tinguem manera d’autenticar que aquesta veu es correspon amb qui sol·licita el dret.
Quan rebem la teva sol·licitud, en el termini d’1 mes t’informarem sobre l’acceptació o denegació de la teva petició. Si la sol·licitud fos molt complexa per a nosaltres, aquest termini podria ampliar-se fins als tres mesos.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret d’accés
Dret de supressió: Esborreu les meves dades ara que ja no les necessiteu
Mitjançant aquest dret podràs sol·licitar-nos que suprimim les dades personals que sobre la teva persona estiguem tractant en el moment de la sol·licitud.
Recorda que en cas que siguis o hagis estat client, no podem suprimir les teves dades fins que la relació contractual entre nosaltres hagi finalitzat completament i hàgim pogut regularitzar la informació en els nostres sistemes. En termes generals, això suposa que fins que no s’hagi pagat l’última factura i transcorreguts tres mesos per assegurar que encara pots reclamar-la fàcilment i que no es produeixen devolucions, no es produirà la supressió de les teves dades.
Passat aquest termini, suprimirem les teves dades sense necessitat que ho sol·licitis, excepte les necessàries per enviar-te comunicacions comercials de productes i serveis similars als contractats (dades identificatives, de contacte, productes i serveis contractats), que continuarem utilitzant durant 12 mesos amb aquesta finalitat exclusiva; tret que t’haguessis oposat o t’oposis en qualsevol moment a rebre aquest tipus de comunicacions. Si és així suprimirem també aquestes dades quan ens ho sol·licits via un dret d'oposició o de supressió.
T’informem que la supressió de les teves dades com a client es produirà complint amb el que recull l’article 32 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: “… en la identificació i la reserva d’aquestes, amb l’adopció de mesures tècniques i organitzatives, per impedir-ne el tractament, inclosa la visualització, excepte per a la posada a disposició de les dades als jutges i tribunals, el Ministeri Fiscal o les administracions públiques competents, en particular de les autoritats de protecció de dades, per a l’exigència de possibles responsabilitats derivades del tractament i només pel termini de prescripció d’aquestes.” I únicament s’esborraran completament quan finalitzin els terminis de prescripció indicats.
Quan rebem la teva sol·licitud, en el termini d’1 mes t’informarem sobre l’acceptació o denegació de la teva petició. Si la sol·licitud fos molt complexa per a nosaltres, aquest termini podria ampliar-se fins als tres mesos.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret de supressió
Dret d’oposició: No podeu continuar utilitzant les meves dades (no em truqueu més)
Mitjançant l’exercici d’aquest dret se’ns indicarà que no desitges que es tractin les teves dades per a finalitats basades en nostre interès legítim com pot ser la realització de comunicacions comercials a clients.
Et recordem que com a client pots gestionar com desitges que ens posem en contacte amb tu en l’àmbit comercial a través del teu espai privat de client, d’una manera més immediata i senzilla, o a través del nostre servei d’Atenció al Client. En tot cas, pots exercir igualment aquest dret per la via informada a l’inici d’aquesta pàgina.
Per a no clients que estiguin rebent comunicacions comercials telefòniques, poden exercir el seu dret a oposar-se a rebre aquestes comunicacions mitjançant les vies següents:
- Inscrivint-se en llistes d’exclusió publicitària que figurin a la web de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
- Indicant-ho expressament en la trucada rebuda. Si ho heu indicat i no s’ha fet efectiva la petició en el termini d’1 mes, si us plau poseu-vos en contacte amb la nostra Delegada de Protecció de Dades a l’adreça dpd@euskaltel.com.
- Exercint el dret d’oposició per les vies informades a l’inici d’aquesta pàgina, indicant el número o números en els quals no vols rebre comunicacions comercials.
Quan rebem la teva sol·licitud, en el termini d’1 mes t’informarem sobre l’acceptació o denegació de la teva petició. Si la sol·licitud fos molt complexa per a nosaltres, aquest termini podria ampliar-se fins als tres mesos.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret d’oposició
Dret de retirar el consentiment prestat: He canviat d’opinió
Mitjançant aquest dret podràs retirar-nos el consentiment prestat per a tots o algun dels tractaments que realitzem sobre la base del teu consentiment, com ara determinats tipus de comunicacions comercials, creació de perfils, ús de dades de trànsit, etc.
Si ets client, et recordem que pots gestionar com desitges que ens posem en contacte amb tu en l’àmbit comercial a través del teu espai privat de client i quines dades podem utilitzar en aquestes comunicacions, d’una manera més immediata i senzilla, i també a través del nostre servei d’Atenció al Client. En tot cas, pots exercir igualment aquest dret per la via informada a l’inici d’aquesta pàgina
Si no ets client, necessitem que, a més de la informació per localitzar-te, ens indiquis el consentiment al qual fas referència (per exemple, vaig deixar les meves dades en un formulari de la web), i si ens cal alguna cosa més t’ho indicarem.
Quan rebem la teva sol·licitud, en el termini d’1 mes t’informarem sobre l’acceptació o denegació de la teva petició. Si la sol·licitud fos molt complexa per a nosaltres, aquest termini podria ampliar-se fins als tres mesos.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret a retirar el consentiment prestat
Dret de rectificació: Corregir errors en les meves dades o simplement canviar-les.
Mitjançant aquest dret podràs comunicar-nos canvis en les dades personals que estiguem tractant de tu, o corregir-ne errors.
Si ets client, et recordem que pots fer alguns canvis en les teves dades directament al teu espai privat de client d’una manera més ràpida i senzilla, o a través del nostre servei d’Atenció al Client. En tot cas, pots exercir igualment aquest dret per la via informada a l’inici d’aquesta pàgina, però per a alguns canvis necessitem que adjuntis també la documentació que acrediti la licitud del canvi: còpia del DNI per a modificacions relatives a nom o número de DNI (tret que sigui clarament correcció d’un error, com ara errors tipogràfics en el nom), o acreditació de titularitat de compte bancari i mandat SEPA signat si el que desitges és modificar el compte bancari de domiciliació dels teus rebuts.
Quan rebem la teva sol·licitud, en el termini d’1 mes t’informarem sobre l’acceptació o denegació de la teva petició. Si la sol·licitud fos molt complexa per a nosaltres, aquest termini podria ampliar-se fins als tres mesos.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret de rectificació
Drets relatius a Guies d’Abonats (només CLIENTS):
- Dret d’inclusió: Que el meu número aparegui a les guies
Mitjançant aquesta petició ens indicaràs com a client el teu desig de figurar en repertoris telefònics i guies d’abonats. De manera que les teves dades seran cedides a la CNMC amb la finalitat exclusiva que els responsables d’aquests serveis hi tinguin accés per publicar-les.
Per fer-ho, has d’emplenar el formulari, adjuntar una còpia del teu DNI (en cas d’actuar per mitjà d’un representant legal, cal aportar còpia del DNI del representant, a més del document que reculli la representació) i ens l’has d’enviar.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret d’INCLUSIÓ
- Dret d’exclusió: Ja no vull continuar apareixent a les guies
Mitjançant aquesta petició, ens indicaràs com a client que cessem l’enviament de les dades personals a les guies telefòniques i als serveis d’informació sobre números d’abonats o bé que mantinguem l’enviament de dades però que eliminem alguna de les línies telefòniques que han estat enviades. Et recordem que, tret que ens ho hagis sol·licitat explícitament, no enviem dades dels nostres clients per incloure-les en guies d’abonats.
Només cal que segueixis el procediment general indicant a l’inici d’aquesta pàgina.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret d’exclusió
- Dret d’exclusió publicitat: Aparèixer en guies, però sense trucades comercials
Mitjançant aquesta petició un client ens indicarà que desitja que les seves dades incloses en guies i repertoris telefònics no puguin ser utilitzades amb finalitats de publicitat i prospecció comercial. En aquest cas les teves dades seran cedides a la CNMC amb la finalitat exclusiva que els responsables d’aquests serveis hi tinguin accés per a la publicació.
Per fer-ho, has d’emplenar el formulari, adjuntar una còpia del teu DNI (en cas d’actuar per mitjà d’un representant legal, cal aportar còpia del DNI del representant, a més del document que reculli la representació) i ens l’has d’enviar.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret d’exclusió publicitat
Quan rebem la teva sol·licitud, en el termini d’1 mes t’informarem sobre l’acceptació o denegació de la teva petició.
Dret de limitació: No utilitzis les meves dades, però no les esborris
Mitjançant aquesta petició un client o client potencial ens indicarà que hem de deixar de tractar les seves dades, però sense eliminar-les, amb la finalitat que pugui gestionar algun tipus de reclamació sobre el tractament d’aquestes dades, impugnar-ne l’exactitud o quan, havent exercit el seu dret d’oposició a un tractament, encara estiguem avaluant la seva sol·licitud.
Una vegada rebuda la teva sol·licitud, en el termini d’1 mes t’informarem sobre l’acceptació o denegació de la teva petició. Si la sol·licitud fos molt complexa per a nosaltres, aquest termini podria ampliar-se fins als tres mesos.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret de limitació
Dret de portabilitat de dades: Compte! No és el canvi d’operador mantenint numeració
Mitjançant aquesta sol·licitud un client ens indicarà que vol que li facilitem, a ell o directament a un altre responsable del tractament, les dades personals referents a ell que tractem sobre la base de la relació contractual mantinguda o a un consentiment que hagi expressat, en un format informàtic estructurat d’ús comú.
Recorda que queden excloses d’aquest dret les dades personals que tractem per algun tipus d’obligació legal a la qual estem subjectes, com la llei de conservació de dades, o aquelles que hàgim inferit sobre la base d’anàlisis pròpies de les teves dades. A més, en cas de transferència directa a un altre responsable, recorda que primer hauràs de contactar-hi, ja que no té cap obligació de rebre aquestes dades.
Finalment, també recorda que aquest dret es refereix exclusivament a dades personals, i que per poder realitzar una portabilitat numèrica associada al canvi de proveïdor de serveis de telecomunicació hi ha una legislació específica i has d’adreçar-te al proveïdor receptor per donar-te d’alta, i serà aquest proveïdor qui gestionarà amb nosaltres la portabilitat.
Una vegada rebuda la teva sol·licitud, en el termini d’1 mes t’informarem sobre l’acceptació o denegació de la teva petició. Si la sol·licitud fos molt complexa per a nosaltres, aquest termini podria ampliar-se fins als tres mesos.
Enllaç per descarregar el PDF amb el Formulari del Dret de portabilitat de dades